អលង្ការ​របស់ជីវិត

អលង្ការ​របស់ជីវិត

រាងកាយ​ដែល​ស្អាត ស្រស់​សង្ហារ គួរ​ជាទី​គយ​គន់​ កើត​ឡើង​ពី​ការ​ស្អិតស្អាង​ដោយ​អលង្ការ​ផ្សេងៗ​ ចុះ​ជីវិត​ទាំង​មូល​នេះ​វិញ តើ​មាន​អ្វី​ជា​គ្រឿង​តុបតែង ស្អិត​ស្អាង ឲ្យ​សក្តិ​សម​ដែរ? គេថា ទ្រព្យសម្បត្តិ​ អំណាច បុណ្យ​សក្តិ​ គឺជា​លំអរ​នៃជីវិត​ តើជា​ការ​ពិត​ដែរ​ឬ​ទេ?

ពិតណាស់ ការមានទ្រព្យ​គឺជា​​ផ្នែក​មួយ​នៃ​ប្រណីតភាព​​របស់​ជីវិត ប៉ុន្តែទ្រព្យ​សម្បត្តិ​ក៏​ជា​អាវុធ​បំផ្លាញ​សម្រស់​​របស់​ជិវិត​ផង​ដែរ បើ​សិន​ជា​វា​បាន​មក ឬ​ប្រើប្រាស់ទៅវិញ ដោយ​ពុំ​ត្រឹម​ត្រូវ​​ ហេតុ​ដូច្នឹង​ហើយ ទ្រព្យ​សម្បត្តិ​ពុំ​ត្រូវ​បាន​គេ​ចាត់ទុក​ជា​អលង្ការ​នៃ​ជីវិត​នោះ​ទេ​? ដោយ​ឡែក​ អំណាច បុណ្យសក្តិ និង​យស​ទាំង​ឡាយ ​តែង​កើត​ឡើង​ព្រោះ​បុគ្គល​​​​ចេះ​ប្រើប្រាស់​ជីវិត ប្រកប​ដោយ​ធម៌​ផង ដោយ​សេចក្តីព្យាយាម​​ផង ឬ​ដោយ​ការ​​ប្រើប្រាស់ទ្រព្យ​ដើម្បី​បាន​មក​ផង ក៏​ពុំ​អាច​បែង​ចែក​ដាច់​ស្រឡះ​បាន​ ដូច្នេះ​ទាំង​នោះ​នៅតែពុំ​មែនជា​អលង្ការ​ពិត​ប្រាកដ​របស់ជិវិត​ដដែល​។

ពួក​អ្នក​ប្រាជ្ញ​ទាំង​ឡាយ មិន​បាន​ផ្តល់​តម្លៃ​ពិសេស​នៃ​ការ​មានទ្រព្យ មានយស មាន​អំណាច បុណ្យសក្តិ ថា​ជា​គ្រឿង​តុប​តែង​ជីវិត​នោះទេ​ ពីព្រោះ​របស់អស់​ទាំង​នោះ តែង​កើត​ឡើង​ដោយ​ប្រការ​៣យ៉ាង​គឺ​៖

១. វង្សត្រកូល​៖ បុគ្គល​ដែល​ចេះថែរក្សាវង្ស​ត្រកូល ជា​អ្នក​សង្ខាត​ក្នុង​កិច្ច​ការ​ប្រកប​ដោយធម៌ ជាអ្នកអប់រំ​ទូន្មានខ្លួន​ល្អ​ប្រសើរ​ហើយ គឺ​ថា​បុគ្គល​ឯណា​ដែល​ប្រកប​ជីវិ​ត​ដោយ​ព្រហ្មចរិយៈធម៌ទាំង​ឡាយ បុគ្គល​នោះ លោកអោយឈ្មោះថា បាន​ស្អិត​ស្អាង​ជីវិត​​ខ្លួន​បាន​ហើយ។

២​. បុគ្គល​ដែលព្រម​ទទូល​នូវ​ឪវាទ​៖ បុគ្គល​ដែលគេ​ប្រដៅបានដោយ​កម្រ តែ​បែជាព្រម​ទទួល​នូវ​ការ​ទូន្មាន​ពី​អ្នក​ផង​ទាំង​ឡាយ​ (អ្នកព្រម​រៀនសូត្រ ឬ​ព្រម​ស្តាប់​យោបល់​អ្នកដទៃ​) ត្រូវ​បាន​គេ​ចាត់ទុក​ថា​ជាបុគ្កល​​ប្រកប​ដោយបញ្ញា និង​ជា​អ្នកដែល​កំពុង​តុប​តែង​ជីវិត​ខ្លួន​ឯង​ឲ្យ​មើល​ទៅ​ស្រស់បំព្រង​។

៣. ការ​យល់​ឃើញ​ត្រូវ​៖ បុគ្គល​ដែល​ប្រើប្រាស់​បញ្ញា​ក្នុង​ការ​កាត់​សេចក្តី​លើ​រឿង​រ៉ាវ​ផ្សេង​ៗ​ដែល​កើត​ឡើង​នៅជុំវិញ​ខ្លួន ដោយ​មិន​មាន​ចិត្ត​ឃ្លេងឃ្លោង រេចុះឡើង តាម​ទំនោរ​ផ្សេង​។ ជា​បុគ្កល​ដែល​តែង​សិក្សា​ស្រាវជ្រាវ​រក​ហេតុ​ផល​ពិត មិន​ប្រទើសប្រទែង​ ខុស​គេខុស​ឯង លោក​រាប់​ទុក​ថា​ជាបុគ្គល​ដែល​ប្រកប​ដោយ​ក្លិន​ក្រអូប​។

៤. សេចក្តីព្យាយាម​ត្រូវ​៖ បុគ្គល​​ដែល​កើត​ក្នុង​វង្ស​ត្រកូល​ខ្ពស់ មាន​បញ្ញា និង​ចេះ​ឪន​លំទោន តែង​​ប្រើប្រាស់​សេចក្តីព្យាយាម​ត្រឹម​ត្រូវ ក្នុង​កិរិយាចិញ្ចឹម​ជីវិត​ បុគ្គល​នោះ មិន​ថា​ស្ថិត​ក្នុង​ទីណា តែ​មាន​គេ​គោរព​រាប់អាន​ ចូល​មក​រក​ពីគ្រប់ទិស​ទី និង​តែង​ផ្តល់​នូវ​គុណ​​ជាប់​​មិន​ដាច់។ បុគ្គល​ប្រភេទនេះ លោកអោយឈ្មោះថា ក្រអូប​ដោយ​គុណ និង​យស។

គឺ​បុគ្គល​​ដែលប្រកប​ដោយ​៤ចំណុច​ខាងលើ​នេះ ហើយដែល​លោកឲ្យ​ឈ្មោះថា ជា​អ្នក​គ្រង​ដោយ​អលង្ការ​ពិត​ប្រាកដ​របស់ជិវិត​។ បុគ្គល​ណា​ដែល​មាន​អលង្ការ​ទាំង​នេះ​ បុគ្គល​នោះ ទោះចូល​ទៅ​កាន់ទីណា តែង​មាន​មនុស្ស​ផង​ទាំង​ឡាយ​ចោមរោម​រាប់អាន ឪន​លំទោន និង​ប្តេជ្ញា​ការពារ​៕